6 Perkara Pasal Saka Yang Anda Tak Tahu

Korang pernah dengar tak apa itu saka? Takut tak bila dengar perkataan saka tu? Ha hari ni MiG Online nak share sikit info berkenaan saka sempena filem Pelepas Saka yang tak lama saja lagi bakal menerjah di pawagam seluruh tanah air pada 4 Februari ini, 2 hari je lagi!

Sebelum tu kita baca dulu details berkenaan saka ni, jom ;

insta20saka-docx_zpsd0akz5lm

Saka

– Qarin (Syaitan Pendamping)

-Jin juga mempunyai perasaan takut, sakit, kuat, lemah, hidup, mati dan sebagainya.

 

Saka di cipta dalam berbagai bentuk antaranya binatang, manusia dan banyak lagi. Mereka juga memiliki sayap, di katakan mereka lebih kecil dan di ciptakan berbagai warna di antaranya putih, merah, biru, hitam dan sebagainya.

insta20saka2-docx_zpsx5admgna

Jin dan saka di puja untuk membantu melangsaikan hutang, kekuatan diri, membantu menjaga harta, keluarga dan tanaman.

insta20saka3-docx_zpsv75geej1

Pemujaan jin/saka. Di antara tempat memuja jin adalah di kubur, busut, tengkorak, mayat, meminum darah dan membaca surah suci secara terbalik, memijak al-Quran.

insta20saka4-docx_zpsnu70p10y

Jamu saka?

Di antara makanan mereka adalah pulut kuning, sekapur sirih pinang, telur ayam, bertih nasi dan rokok daun.

insta20saka5-docx_zps4uzjwoqn

Bagaimana teknik pembuangan saka?

Haruslah di rujuk kepada para pengamal perubatan islam yang berlandaskan al-Quran dan sunah. Bukan dengan mempercayai kekuasaan bomoh.

insta20saka6-docx_zps4jzigcz1

Hadis ada menyebut bahawa jin dan syaitan tidur di waktu siang dan menjelang petang mereka keluar untuk mencari rezeki dan makanan. Baik laki laki mahupun perempuan, baik yang dewasa atau kanak-kanak.

insta20saka7-docx_zpsil7wq2mf

Kaedah memuja saka dengan menyediakan sebiji telur ayam mentah dan di tebuk dengan jarum beserta seitik darah pemiliknya. Darah di ambil dari hujung jari kelingking tangan kiri.

Apapun jangan lupa gi tengok Pelepas Saka 4 februari ini di pawagam berhampiran anda. Ajak satu family atuk nenek semua ye, sebab filem ni bukan saja seram malah ia mengajar erti kasih sayang di antara adik beradik. Dah tengok jangan lupa trending kan #PelepasSaka

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s